eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Мобайл / Бързооборотни стоки / Гледна точка
//Мобайл

Moбилната реклама - кога, кой и колко?

Moбилната реклама - кога, кой и колко?
Какво е необходимо, за да бъдат привлечени рекламодателите към мобилната реклама?

Напоследък в сектора на мобилната реклама се наблюдават две основни тенденции за потенциала на пазара за мобилна реклама.

Бета пускането от Google на мобилната услуга mapping на Android Marketplace е голяма стъпка напред за развитието на базираните на местоположение услуги. Но доколко това доближава брандовете до убедеността в предимствата на мобилната реклама?

Потребителите на Andorid устройство вече имат достъп до Google картите напълно безплатно. Навигацията на Google работи подобно на тази на Nokia Ovi, която също е безплатна за притежателите на телефон Nokia от началото на годината и има над 1,4 милиона даунлода само за седмицата когато услугата е стартирала.

И двете услуги и на Google и на Nokia служат за насочване и ориентиране на местния бизнес в близост до потребителя, но нито една от тези връзки не е спонсорирана, което означава,че и двете не генерират приходи в момента.

Google не е предоставил възможността за пускането на мобилни реклами или спонсорирани връзки, което обаче обаче може да се окаже особено изгодно за стратегията му за развитие на пазара на мобилна реклама.

Мобилните оператори от доста време се хвалят с подобни мобилни решения, но досега не са успели категорично да убедят брандовете в техния потенциал, предвид все още не толкова големите бюджети, инвестирани в мобайл реклами. В този контекст и Google и Nokia вероятно срещат подобна съпротива.

Много марки се опасяват, че обстрелването на потребителите с реклами на малкия екран на телефона може да ги обърка и това да доведе до отрицателен ефект.

Но апетитите на големите марки да рекламират дейността си на мобилните телефони са очевидни и те все повече говорят в тази посока. Специалистите в компаниите обаче нямат опита и нужното обучение и са объркани по отношение на това какъв е правилният подход към тази медиа.

Досега, брандовете предпочитаха да са по-пасивни в мобилните си маркетингови дейности. Факт е обаче, че някой сравнително малки стартиращи компании, предлагащи мобайл решения печелят големи брандове за свои клиенти. Това е доказателство за тенденцията, че този пазар тепърва ще се развива.

Важното е да си на правилното място в правилното време и да имаш необходимите познания, за да знаеш дали това, което ти се педлага е онова, което досега ти е липсвало в иначе добре направената маркетингова стратегия.


Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент