eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търговия и продажби / Потребителски стоки / Гледна точка
//Търговия и продажби

Онлайн препоръките от приятели и виртуални познати са онова, което "продава" бранда

Онлайн препоръките от приятели и виртуални познати са онова, което "продава" бранда
Въпреки констатациите в подкрепа на факта, че онова, което продава е не бранда, а онова, което приятелите ти казват за определн продукт, данните от проучването разкриват и друга положителна констатация,а именно че доверието на потребителите към корпоративните сайтове на брандовете се доближава по показатели до това, което те имат към мненията на непознати онлайн потребители. Т.е цели 70 %! А това говори добре за маркетинговата мисъл вложена при производството на сайтовете,които доскоро се "мислеха" от програмистите в съответните компании.

Според Джонатан Карсън, президент на Nielsen Online през последните няколко години зависимостта на потребителите от препоръките от уста на уста в процеса на вземане на решения от познати или непознати онлайн потребители не се увеличава значително. Всички форми на реклама, с изключение на рекламите във вестниците, увеличават нивото на доверие на потребителите и именно CGM революцията кара рекламодателите да използват по-реалистична форма в посланията си, които да са основани на опита на потребителите, а не на възвишените им идеали за конкретен продукт, смята той.

Без съмнение ръста в социалните медии и тяхната все по-значима роля в ежедневието на голяма част от хората е от огромно значение за тази тенденция. Този извод се прави и от изследвания за връзката между ръста на социалните мрежи и доверието на потребителите към онлайн споделената информация. 

Въпреки това, в онлайн пространството има и някои бариери в този смисъл. През 2006 г., Facebook се опитва да използва препоръките на потребителите с рекламна цел като позволява на потребителите да виждат с кои брандове са "обвързани" приятелите им. Тогава именно се очертава като нестабилна връзката между маркетинга, доверието и потребителския опит.

Само няколко години след това обаче, съветите на другите са все по-влиятелен фактор при вземането на решение за покупка, което показва една огромна промяна в онлайн поведението.

От анализаторска гледна точка услугите, които съществуват днес в тази посока, са върхът на айсберга с елементи като оценка,"like" бутоните, които се кликат дори и от по-принцип пасивни потребители,  препоръките като в Amazon например и вотинга на продавачите в eBay, както и интегрирането с други дигитални канали като search или affiliate маркетинга.

Има и някои отрицателни данни в изследването, според които доверието в някои видове онлайн реклама е по-малко от доверието, което предизвиква същата реклама в традиционните медии. Но тези така наречени отрицателни данни са отрицателни единствено и само за онези офлайн рекламисти, които не са се съобарзили с факта, че поведението на потребителите онлайн е различно от онова, което са те в офлайн пространството и, че един иначе изключително уравновесен в реалния живот човек онлайн може да е истински еуфоричен шизофреник в поведението си.




Подредени по най-малка вероятност да предизивикат именно фактора доверие в потребителя са текстовите реклами за мобилни телефони (24%),банер рекламата (33%), онлайн видео рекламата (37%) и рекламите, излизащи в резултатите от търсенето (41%).

Процентът на разочарованите купувачи, закупили вследствие на ТВ реклама струва ми се обаче е по-голям в сравнение с онези недоволни потребители, които са купили след видяна реклама онлайн. Не защото тя не ги подтиква към покупка, а защото онлайн потребителите имат културата веднага да питат и да срявняват, да проучват преди да вземат решение.

Едва ли един вестник или телевизионна реклама ангажират потребителя по-ефективно и той повлиян от страхотния иначе рекламен клип или послание във вестника хуква към най-близкия магазин да купува. Докато дори при иначе слабото, според същото проучване, доверие към онлайн видеото си мисля, че е по - лесно. Именно защото,  след бързо проучване разбира се, кликваш пак по-бързо и лесно на бутона "Buy".

Като цяло проучването показва, че именно споделянето е онова, с което брандовете все повече ще трябва да се съобразяват.





Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент