eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търговия и продажби / Правила и регулация / Гледна точка
//Търговия и продажби

Кристиан Руп, изпълнителен секретар на eGov Австрия

Кристиан Руп, изпълнителен секретар на eGov Австрия
Кристиан Руп (Christian Rupp) бе един от лекторите по време на конференцията Webit eGov Summit за електронно управление, провела се в София на 26 и 27 май и организирана от eAcademy. Г-н Руп е федерален изпълнителен секретар на инициативата за електронно правителство на Австрия. Австрия от 2006 г. насам заема първо място в класациите на Европейския съюз в областта на електронното управление.

С г-н Руп разговаряхме в интервю за eTimes за неговите виждания за електронното правителство, опита на Австрия в реализирането на електронно правителство и как този опит би могъл да послужи на България.

Кристиан Руп (Christian Rupp), освен федерален изпълнителен секретар (Federal Executive Secretary) на инициативата за електронно правителство на Австрия, е и говорител за платформата „Digital Austria” на Федералното канцлерство, която координира между местните власти, националните власти и индустриите дейностите по електронното правителство в страната. Член е на консултативния съвет по информационно общество към Федералното канцлерство, координиращ в Австрия инициативата i2010. Член е също така и на консултативния съвет на SaferInternet.at – стратегическа консултативна група по ИКТ към федералното министерство на икономиката и труда и на консултативния съвет по електронно гласуване към Федералния министър по наука и изследвания на Австрия.

Г-н Руп, бихте ли посочил кои са основните трудности при реализирането на електронното правителство в Австрия?

Австрия е федерална република, което означава, че се състои от 13 федерални министерства, 9 провинции, 80 областни администрации и 2357 общини. 70% от държавната администрация се случва не на федерално ниво, а на местно. Необходимо бе да създадем широко сътрудничество между федералните и местните власти – това е проектът, наречен „Дигитална Австрия”. Ние координираме, от името на австрийското правителство, дейности за електронното правителство на федерално ниво, на ниво провинции, а също така и на общинско ниво, заедно със заинтересовани страни от различни организации и камари, като напр. търговска камара, камара на нотариусите, камара на адвокати, както и със здравния сектор – напр. агенцията за социално осигуряване.

Какви са настоящите предизвикателства и бъдещите планове за развитието на електронното правителство в Австрия?

В класацията на Европейската комисия в областта на електронното правителство Австрия заема първото място от 2006 г. В момента 100% от услугите са на пълно разположение онлайн, което означава, че през портала можем да имаме достъп до електронни формуляри, достъп чрез електронно плащане и в края на процеса и електронна доставка на съобщенията.

Сега дейностите ни са концентрирани върху това всеки гражданин да има еднакво ниво на достъп до услуги във всяка община и от друга страна – да проведем маркетинг и рекламни кампании, в резултат на които всички граждани да знаят кои услуги са достъпни и че те могат да се възползват.

Какво, според Вас, е най-важно за развитието на електронното правителство в България?

На първо място е необходим много, много дълъг списък с всички услуги, които вече се предлагат offline в България, както и да е известно колко хора ползват тези услуги, след което да бъде приоритизирано кои услуги най-напред трябва да бъдат на разположение по електронен път, така че порталът да бъде изпълнен с тези услуги, от които гражданите най-много се нуждаят.

Следващият приоритет би трябвало да бъде, да се даде възможност на държавните служители да предоставят електронни услуги. В този смисъл електронно правителство означава и управление на промяната, реинженеринг на процеси и др.

Третият приоритет следва да бъде предоставянето на възможност на гражданите да извършват дейности и да бъдат ангажирани с използването услугите на електронното правителството.

Трите основни приоритета трябва да бъдат разширяване обхвата на услугите, да се направи така че държавните служители да харесват предоставянето на електронни услуги и да се предостави възможност на гражданите да използват тези електронни услуги.

Можете ли да посочите модели за публично-частно партньорство, които според Вас, са най-приложими в региона?

По време на конференцията видяхме различни аспекти на публично-частното партньорство. В Австрия например предоставяме цялото ни съдържание безплатно на общините, така че те могат да използват нашите материали за осигуряване по-добри услуги на гражданите. Софтуерната индустрия предоставя на общините нашите услугите и нашите модели на open-source правителството. Мисля, че съществуват много и различни модели на публично-частното партньорство, но всичко зависи от конкретния проект.

Съществуват ли, според Вас, пречки за развитието на електронното правителство в региона и по-конкретно в България?

В последните години България направи много за изграждане на инфраструктурата за достъп до интернет, но мисля, че все още липсва инфраструктура – особено в селските райони, за достъп до интернет. Така че, може би, да кажем, телецентрове и telehouses биха могли да бъдат една възможност за хората, които все още нямат достъп до интернет и не разполагат с необходимата инфраструктура у дома, да разполагат с поне една възможност във всяка община за използване електронни услуги, да имат достъп до своите акаунти за електронна поща и т.н. Мисля, че това би могло да бъде добра инициатива за регионите.

Можете ли да предскаже как услугиje на електронното правителство като цяло ще се променят в близко бъдеще?

Мисля, че всеки очаква по-добър живот за гражданите, а също така и да имаме лесен достъп до услугите на публичната администрация, да съществува по-голяма ефективност и повече ефикасност в публичната администрация и в резултат на това всички процеси да са по-евтини за правителството и за гражданите. Очаквам повече ефективност във вътрешността на държавите, както и повече свободно време и по-малко разходи за гражданите.
Галерия
chris_rupp_125x75-1.jpg

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент