eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Социални медии / Потребителски стоки / Гледна точка
//Социални медии

Надпревара с часовника

Надпревара с часовника
Отдавна стана ясно, че днес не страдаме от информационен дефицит, а от липса на възможност информацията да се филтрира ефективно, така че да спестим време и да останем информирани. Като маркетолог и обикновен човек, подлежащ на 24-часовото ограничение в денонощието, страдам от същия проблем. Мога да споделя обаче няколко начина, които са ми помогнали да намаля значително времето за справяне с информация (или най-малкото да не изпадам в депресия при вида на пълния Google Reader).

За какво се информирам? Независимо от сегмента на работа, можем да разделим информацията на няколко основни групи:
  • Общи новини от страната и света: новости, които четете, за да сте в течение с политическия, икономическия и социалния живот, които обикновено имат пряко отражение върху бизнеса.
  • Браншови новини: новини за вашата сфера на дейност. Новости, промени на пазара, нови играчи.
  • Анализи и мнения: тук влизат различни аналитични материали и мнения на практици от бранша, както и задълбочен преглед на отделни бизнес-казуси. Говорим за аналитичния блок в печатни или електронни медии, както и за блоговете на практици.
  • Социални медии: мониторинг на споменаванията на вашата компания и преглед на мнения, свързани с вашия сектор, които маркират потенциални нови тенденции. Тази точка често е част от задълженията само на маркетинг отдела, но добрите мениджъри също трябва да следят тази нова среда на общуване.
Разбира се, това делене е по-скоро условно и в някои източници на информация отделните категории се сливат.

Как да победиш часовника? Това са мои лични съвети, които съм научила с практика или от други колеги. Наистина, кураторството на информация вече се издига до категорията „изкуство” и методите може да варират спрямо собствените предпочитания и характера на дейността и индустрията ви. Но без повече обяснения, ето правилата:
  • Следете до три източника на общи новини: Независимо дали говорим за един и същи тип медии (напр. три информационни онлайн бюлетина), или за различни медии (новинарски сайт и две телевизионни новинарски емисии), можете да изберете три източника на общи новини. Това ще ви даде достатъчен плурализъм на мненията, за да не пропуснете нещо важно, като в същото време спестява време спрямо безразборното ровене за новини.
  • Определете си „време за новини”: най-ефективният вариант за мен е преглеждането на новини сутрин по време на закуска и веднага след обяда. Сутрешните новини ви информират и същевременно ви настройват за работния ден, а следобедната порция извършва същата „калибрираща” функция, но в друг критичен момент: когато сте се нахранили и мозъкът естествено търси възможност да се отпусне.
  • Новините от бранша се преглеждат сутрин: след сутрешния общ преглед е най-добре да хвърлите поглед и върху случващото се във вашия бранш. Така можете да обсъдите някоя належаща тема с колегите или да се концентрирате върху важен казус, преди да са ви нападнали дневните грижи.
  • Създайте си система за алармиране: Google Alerts или персонализирана заглавна страница в Google News ви дава добър начин бързо и централизирано да следите новини за бранша и вашата организация през деня. Сутрешният преглед често не е достатъчен, а периодичното проверяване на Google News ще ви помогне да не пропуснете нещо важно. Избирането на ключови думи и фрази, които да следите, е специфично за всеки сектор или организация, а ограничението по географско положение на информационния източник (напр. “location:Bulgaria” след търсената фраза) ще ви помогне за филтрирането.
  • Организация на RSS-агрегатора: Ползвам Google Reader за следене на блогове и организирането на информация по папки е много ефективна. От една страна, така по-лесно организирате по теми и приоритизирате източниците на информация. От друга, чисто психологическия шок да видиш 500+ непрочетени материала намалява, ако имаш 10 спретнато организирани папки с по 50-тина непрочетени публикации. По всяка тема, която следите, може да създадете A-list и B-list, като в първия включите водещите медии в дадена сфера, а във втория допълните с още интересни източници, които обаче четете само от време на време. Разбира се, тази организация трябва да остане гъвкава: преглеждайте абонаментите си на всеки 2-3 месеца и направете необходимите размествания.
  • Научете се да сканирате: четенето на постове и новини не трябва да започва със заглавието и да завършва с последната точка. Въведението на текста, изреченията в болд, булетите и изброяванията – всичко това ви дава достатъчно информация за преценка дали си заслужава да изгубите 5 минути от единствения си живот, за да прочетете даден текст (ако сте стигнали дотук с този текст, дано си е заслужавало!)
  • Красотата на листите: Основните пространства на социалните медии, Facebook и Twitter, вече поддържат различен тип, но еднакви по полезност листи. Във Facebook може да организирате един списък с вашите бизнес клиенти или партньори, с който по-лесно да следите техните ъпдейти и да комуникирате активно с тях. По същия начин Twitter ви дава възможност да следите определен списък с важни или тематично обвързани потребители. Докато характера на Facebook позволява да проверявате списък от 20-30 човека веднъж дневно през сайта на мрежата, то за Twitter е най-добре да използвате клиент, който да агрегира листата в реално време. Ако не се страхувате от Adobe Air, си сложете TweetDeck. Мисля, че това е най-удобният и функционален клиент за момента. Ако предпочитате уеб-базирано приложение, изберете HootSuite. И двата клиента поддържат списъци, едновременно управление на няколко Twitter профила, Facebook акаунта и страници, както и достъп до други социални мрежи като LinkedIn и Foursquare.
  • Twitter search като източник на „аларми”: Също както Google Alerts ще ви помогне да следите новите публикации за компанията, така и Twitter Search е ефективен инструмент за мониторинг на горещите теми и потенциални заплахи. Ако сте послушали горния съвет и имате ефективен Twitter клиент, можете да създадете отделен stream за следене името на вашата организация или други ключови думи. Това ще ви помогне да напипате пулса на общественото мнение в реално време, без да сте заляти от информация.
Това са моите хитрини. Ще се радвам да ме допълните със своите съвети!

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент