eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Реклама / Медии / Гледна точка
//Реклама

Марки-аватари: споделена динамика

Марки-аватари: споделена динамика
Примерите могат да бъдат много, но аз съм се спрял на два емблематични за историята на рекламата случая а именно един от първите масови случаи на аватари — визията на водка Absolut и един от последните — марката на музикалния телевизионен канал MTV. 

Когато се каже водка Absolut в съзнанието на мнозинството едва ли ще се открои образа на логото на известната шведска марка. Със сигурност обаче всеки би разпознал характерната форма на бутилката. И това не е случайно, той като иммено тя е основния носител в графиката на бранда.
През 1991 година, водка Absolut започва програма за отбор на художници и фотографи от петдесетте щата на САЩ. На всеки две седмици в списанието USA Today се публикуват по две страници с реклама, като основната идея се състои в представянето на градовете в които живеят артистите по начин избран от самите тях. Визиите се отпечатват и в ограничен тираж от 300 литографии, като част от парите отиват във фондация за борба със СПИН. Поредицата придобива огромна популярност в рекламните среди и идеята е използвана за популяризирането на марката по целия свят. 

Това е може би най-известния пример за марка-аватар в историята на рекламата. Кампанията е толкова успешна, че в момента се изучава като класически случай на развитие на бранда и адаптиране към условията на пазара. Образите са много и тук като пример ще използваме само част от тях.
През 1981 Warner AmEx анонсират стартирането на музикален телевизионен канал. Това е кардинално за бранша събитие и много хора предричат неуспеха на твърде тясно фокусирания канал. Франк Олински заедно със своя екип от Манхатънски дизайн създават марката по начин, който да позволява нейното превъплащаване в различна графика. Музикалната тема е изключително благодатна тема в тази връзка и марката бързо печели симпатията на аудиторията.
През 2009 година, след 28 годишна успешна кариера, лицето на станалия вече институция музикален канал бе освежено и сякаш подмладено. Промяната е осъществена от вътрешния дизайн отдел на телевизиата. Външно, сякаш промяната не е голяма, но това е само привидно. Ако преди логото беше самостоятелен обект подложен на различни трансформации, то сега то се превръща по-скоро в контейнер на различно по характер съдържание.

По същество обаче се променя само формата, но не и смисъла на похватът, а именно промяна на логото в зависимост от средата. Не беше далече времето, когато телевизионния канал дори предлагаше на своите фенове да участват в дизайна на корпоративния сайт, като предлагата варианти на марката. За целта беше създаден специален уеб сайт който да колекционира идеите на феновете, а всяка одобрена идея ставаше част от графиката на сайта.
Дали новата марка, ще притежава подобен потенциал за развитие тепърва времето ще покаже.

С това приключва поредицата от статии за удивителната способност на марките да се променят. Темата за мен и твърде любопитна и се надявам да ви е било интересно. 
Галерия
MTV-Old.jpg Absolut-Logo.jpg Absolut-Places.jpg MTV-Hats.jpg

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент