eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търсене / Медии / Гледна точка
//Търсене

Новите Twitter реклами с интеграция в Google

В последните няколко дни популярната микроблог платформа Twitter привлече вниманието с пускането на своята собствена форма на платена реклама - промотирани туитове (Promoted Tweets). Те представляват начин, при който рекламодателите показват техните туитове над всички останали, когато потребителите търсят в Twitter. До известна степен това наподобява Google AdWords модел, приложен в Twitter среда. Първоначално те бяха включени в статусите на над 900,000 потребители, предимно ползващи приложението HootSuite.

Сега обаче тези промотирани туитове предстои да бъдат включени в резултатите в реално време на интернет търсачката Google. Това е забележително събитие по две причини - за първи път реклама от друг източник се показва в резултатите на Google, както и печалбите от тази реклам ще бъдат поравно разпределени между Twitter и Google. Сделката е значителнo постижение за Twitter, защото компанията не само принуди Google да заплати за предоставената информация $15 милиона Октомври 2009, но и да спечели от рекламите, които ще се показват в резултатите на Google. Промотираните туитове ще се показват само в случаите, когато потребителите конкретизират търсенето чрез използване на опцията "Най-нови резултати", разположена в менюто за навигация.

Интеграцията на Twitter в Google в последната седмица обаче продължи с нова сила. Интернет гигантът Google инвестира в нова форма на дисплей реклама, позволяваща на рекламодателите да привличат повече последователи към техните профили в Twitter.


Twitter ads ползват стандартните банерни размери, използвани при Google AdWords, като 300x250 очевидно ще бъде най-популярния формат. Рекламите се показват в рекламно каре със символа на Twitter в долния ляв ъгъл, както и с последните туитове на потребителя в средата на рекламното каре. В долния десен ъгъл е разположен бутон, приканващ потребителите да следват рекламирания Twitter профил, при това без да напускат мрежата на Google. Кликване на всяка друга част от рекламата обаче препраща потребителите към съответната Twitter страница. Рекламиращите могат да персонализират своите рекламни послания, потребителски имена в Twitter, както и някои цветови компоненти. Последните туитове се показват в рекламното каре, заедно с малки стрелки посредством които може да се преглеждат всички туитове на рекламираната компания.

По отношение на таргетирането, Twitter ads се показват в релевантни сайтове от мрежата на Google както всички останали Google AdWords реклами, с възможност за таргетиране по ключови термини (например само върху страници, отнасящи за пътуване, самолетни билети или хотели).


Google започна първоначални тестове на новия продукт още през май тази година с определен брой рекламодатели от САЩ и Европа. Имайки впредвид, че другата голяма търсачка Bing обяви подобна сделка с Twitter дори преди Google да го направи, е твърде вероятно да се очаква подобен рекламен модел и от Bing в най-скоро време.

От Google, където в повечето случаи бързо анонсират всички нови промени и продукти, този път предприемат по-сдържан подход към Twitter Ads, новата форма на реклама, разпространявана посредством програмата AdSense. Дали и доколко този вид реклама ще бъде успешна както за рекламиращи, така и за рекламодатели, е големият въпрос, като се има впредвид всички неизвестни около цената на подобна реклама, трудностите при измерване на възвръщаемостта на вложените средства в социална медия, както и доколко публична ще бъде тази информация от страна на Google.

Какъв ефект може да се очаква от Twitter рекламите и как точно може да бъде измерен? Не е съвесем ясно каква точно информация Google/Twitter ще предоставят на рекламиращите. Очевидно би било лесно да се измерва увеличения на стандартни показатели в Twitter като брой последовтели, ре-тутвания и споменавания/директни съобщения, и да се направи ясна връзка с рекламната кампания, но директна асоциация с увеличен трафик и /или изглежда изключително трудно на този етап.

Рекламните програми на Google - AdWords и AdSense - остават златния стандарт за измерване на ефективността на онлайн рекламата, и остава да видим дали иновативността на Twitter ще се интегрира по подходящ начин в традиционната реклама в Google. Със сигурност обаче все по-дълбоката интеграция на информацията от Twitter в матрицата на Google тепърва предстои.
Галерия
google-twitter-ads.jpg twitter-google-ads.jpg Untitled-1.jpg

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент