eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Реклама / Медии / Гледна точка
//Реклама

Маркетингът от уста на уста започва вътре във фирмата

Маркетингът от уста на уста започва вътре във фирмата
Скоро изтича договорът ми за мобилни услуги и реших да разпитам приятели относно предложенията в момента и евентуално прехвърляне на номера.

Харесах си една оферта и се обадих на приятел, който работи за съответния оператор, за да го помоля за повече информация. Най-чистосърдечно, той ме посъветва да не сменям доставчика поради ред причини, сред които некоректно обслужване, надписване на сметки и ниско качество на услугата.

Естествено, след чутото, не ми остана нищо друго освен да се откажа от намеренията си. В крайна сметка, човекът, който ми даде този съвет разполага с повече информация от мен и мога да му имам пълно доверие. По-интересното е какво следва нататък. Ако някой ме попита какво мисля за дадения оператор, аз ще споделя тази информация и с него. Споделям я и в Интернет, където всеки може да я види и от своя страна да я разпространи в своята мрежа от контакти.

Брандовете вече осъзнаха нуждата от това да бъдат там, където са и клиентите им - онлайн. Отделят се огромни средства за рекламни кампании, мониторинг на социалните мрежи и блогове, създаване на онлайн общества и разговор с тях, за да се разбере какво иска потребителят и как да му се предостави. Но какво от това, след като една подобна случка прави и най-оригиналната кампания напълно безсмислена ? Може ли една фирма да очаква от клиентите си да "чуят", след като служителите й изобщо не "слушат" ?

Служителите трябва да са най-силните посланици на бранда и да подкрепят фирмената политика и визия за развитие. Не става въпрос само за висшия мениджмънт, а за всики нива в йерархията. Ако служителите не могат да препоръчат стоките и услугите, които предлагат, пред тези на конкуренцията, то съществува сериозен проблем във вътрешната комуникация и мотивацията на екипа.

Предизвикателството се състои в това, че най-често именно служителите са тези, които най-добре познават слабите места на продукта. Добавете към това фактори като неудовлетворението от предлагане на некачаствени стоки и услуги, оплакванията от недоволни клиенти и чувството за малоценност и получавате служител, който вместо адвокат на бранда се превръща в негов противник. Чрез него посланието от уста на уста започва да работи за конкурентите ви, вместо за вас, както стана и в моя случай.

Изходите от подобна ситуация зависят от вида и структурата на самата организация, но сред най-разпространениете подходи са вътрешнофирмените проучвания на мнението, организирането на събития и тийм билдинги, на които се комуникира мисията на организацията, както и различните бонусни схеми и отстъпки за самите служители и техните семейства. И най-важното - вслушвайте се в предложенията и мнението на служителите си. Това е сигурен начин да ги приобщите към мисията на бранда.

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент