eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Реклама / Медии / Профил
//Реклама

Дора Василева, Председател на Управителния съвет на Българска уеб асоциация (БУА)

Дора Василева, Председател на Управителния съвет на Българска уеб асоциация (БУА)
Дора Василева е с магистърска степен по икономика и арт мениджмънт, като специализира управление на изкуството и културна администрация и насочва развитието и интересите си предимно към маркетинг, интернет и дизайн.
През последните десет години придобива значителен опит с успешни проекти в областите уеб дизайна, оптимизация за търсещи машини и интернет маркетинг, маркетинг мениджмънт, управление на проекти и др.
В периода 2005 - 2010 г. отговаря за цялостното проектиране и развитието на онлайн маркетинг услугите в IT компанията Ладжър, специализирана в бизнес анализ, създаване и развитие на уеб базирани софтуерни приложения.
След десетки успешно реализирани онлайн кампании за клиенти от най-различни браншове в страната и чужбина, чрез спин-аут създава агенцията за онлайн маркетинг Калипърс. Криейтив, изграждане на уеб приложения, интернет маркетинг, онлайн реклама, PR в уеб и консултации са само част от продуктите, с които Калипърс се позиционира като една от водещите компании на пазара с множество отличия от национални и международни конкурси за уеб дизайн и онлайн кампании. За своята корпоративна, продуктова идентичност и онлайн присъствие, на Калипърс разчитат компании от широк диапазон от сфери. Сред тях са Nestle Bulgaria, Виваком, КАИ Груп, ВУЗФ, Благоевград-БТ, Българска Мрежа на Бизнес Ангелите, Majestic Beach Resort, финансова група Капман, Ти Би Ай Асет Мениджмънт, Енерго-Про, AII Data Processing и др.
В качеството си на председател на Българска уеб асоциация, Дора Василева е част от Консултативния съвет към МТИТС.
От няколко години е в журито на ежегодния международен конкурс на Web Marketing Association и редица национални уеб и ИТ конкурси.
Понастоящем Дора Василева е изпълнителен директор на Онлайн маркетинг агенция Калипърс и председател на Управителния съвет на Българска уеб асоциация (БУА).

За Българска уеб асоциация www.bwa.bg

Българска уеб асоциация (БУА) е основната неправителствена организация у нас, която представлява уеб бранша. Мисията на БУА е да участва в развитието на уеб технологиите и създаването на среда и стандарти за качество на предлаганите услуги и продукти.
Българска уеб асоциация работи за популяризирането на уеб и интернет сред бизнеса, неправителствените организации, държавните инситуции и своите партньори.

Основните цели на БУА са:
  • Да развива и утвърждава високи стандарти и професионална етика сред своите членове;
  • Да участва в законодателните и национално-отговорни инициативи в областта на уеб и интернет;
  • Да популяризира интернет като средство за комуникация и уеб като медия.
  • Членовете на асоциацията са групирани в три категории: уеб студиа и агенции, уеб услуги и уеб медии. Доминира членската маса при уеб студиата и агенциите. През изминалата 2010 година отбелязахме значителен ръст на нови членове, предимно малки и средни компании.
  • Проектите, които асоциацията включва в работната си програма, до голяма степен се определят от нуждите на нашите членове и бранша като цяло. Някои от тях са директно инициирани от членовете на БУА. Успоредно с  това включваме и нови проекти по непланирани теми, които стават актуални за уеб.

Основни проекти на Българска уеб асоциация през 2011 година

1.Конкурс Български награди за уеб
Конкурсът е водещ проект в дейността на асоциацията. Неговата основна цел е да стимулира добрите практики в уеб и поощри професионализма. 2011 година бележи третото издание на конкурса, което посреща участниците с няколко нови категории, в синхрон с динамиката на уеб. Конкурсът има няколко уникални характеристики, които го позиционират като професионалният измерител за бранша:
Защита на номинираните проекти от всяка категория пред журито
Два етапа на гласуване
Многобройно жури с представителите на професионалистите в уеб, медиите и работещия бизнес
Широка гама от категории, която има за цел да обхване всички индустрии и аспекти на онлайн присъствието и комуникацията
Групиране на категориите в три основни групи в зависимост от критериите за оценяване: професионални, медийни и браншови

2.Работна група „Уеб реклама“
Работна група „Уеб реклама“ е проект от направление „Професионални стандарти в уеб" от работната програма на асоциацията. Работна група „Уеб реклама“ е отворена платформа, в която могат да участват всички заинтересовани страни, които участват в процеса на уеб рекламата у нас: криейтив агенции, медиа агенции, медиа шопове, онлайн медии, уеб студиа.
Основната цел на групата е да създаде препоръки за стандарти в уеб рекламата в България. Проектът стартира в края на 2010 година с участието на няколко фирми. Към днешна дата членовете в него са над 50 професионалисти от повече от 25 уеб компании у нас. Мениджър на проекта е Иван Иванчев (Изи Онлайн АД).
Проектът се осъществява в партньорство с Интерактив Асосиейшън България и с подкрепата на Българска асоциация на рекламодателите (БАР).
Първият стандарт за уеб рекламата у нас „Стандартни размери банери за българския онлайн пазар – 2011“ бе приет през месец февруари 2011 година. Към днешна дата, работната група работи по втори стандарт, който се отнася за нестандартните банери и техните специфики.

3.И още…
Българска уеб асоциация работи активно в посока обединяване на уеб бранша у нас. В края на 2010 година БУА подписа меморандум за сътрудничество с: Интерактив Асосиейшън България, Webit Ambassadors за Централна и Източна Европа, Българска асоциация на рекламодателите (БАР), Национален съвет по саморегулация (НСС) и Фондация БГ сайт, чиято основна цел, е да защитава интересите на дигиталната индустрия у нас.
БУА си партнира успешно с браншовите асоциации от ИКТ сектора у нас: БАСКОМ, ИКТ Клъстер, БАИТ, Астел.
Българска уеб асоциация участва активно във вземането на решения и споделяне на професионални становища по редица актуални теми днес:
- Защита на личните данни в интернет във връзка с въвеждането на промените в Е-Директивата
- Домейнът на България на кирилица
- Стратегията за електронно управление на България
- Други

За Български награди за уеб 2011
Конкурсът Български награди за уеб се организира за трета поредна година от Българска уеб асоциация (БУА) и  се провежда през месеците април — юни 2011 г. Официалната церемония по награждаването на победителите ще бъде на 23 юни 2011 г. в хотел Арена Ди Сердика.

Конкурсът е разделен на три части:
  • Браншови наградi
  • Медийни награди
  • Професионални награди
За всяка от групите журито е различно и е съставено съответно от представители на бизнеса, медиите и професионалистите в уеб.
Основната цел на конкурса е да поощри професионализма в уеб, като стимулира добрите практики.
Конкурсът е активно популяризиран сред медии, представители на бизнеса, държавни институции и фирми, свързани с ИКТ сектора.
С какво ще запомните издание 2010 на конкурса?
Издание 2010 на конкурса наброяваше почти 300 регистрации. Това бе успех, както за нас като организатори, така и за целия бранш. Предизвикателство в организирането му е свикването на изключително голям състав на жури. В последното издание то се състоеше от 96 човека. Тази година най-вероятно съставът му ще бъде също толкова многоброен. Изкушение е и организацията на защитите на номинираните проекти от всяка категория пред журито. Това е част от регламента на конкурса, която помага за правилна и обективна оценка и избор на победители.

Какво ще бъде новото в конкурса, в издание 2011?
Както в издание 2010, така и в тазгодишното издание на конкурса, включихме няколко нови категории основно в частта „Професионални награди за уеб“ в сферата на онлайн маркетинга и рекламата. Издание 2011 на Конкурса стартира с новите категории: Rich media банер и Facebook приложение, обслужващо кампания.
Също така, в посока комуникация на събитието, активно продължаваме да работим за разширяване на комуникационните канали и партньорствата на Българска уеб асоциация. За нас е важно да позиционираме конкурса като професионалния конкурс за уеб и да изградим запомнящ се и работещ бранд.

Кой може да участва в конкурса?
В конкурса могат да участват както собственици на уеб сайтове, банери и онлайн кампании, така и техните създатели – компаниите и екипите, които са ги разработили. Всеки проект има възможност да бъде регистриран в толкова категории, в колкото прецени регистриращият го, че има релевантност.

Какви тенденции очертават подобен вид събития?
Уеб конкурсите са добра възможност да си свериш часовника с конкуренцията, да видиш какви са тенденциите в уеб бранша, да съпоставиш своя проект с околните. Отличията, които дава на победителите, са стимул както за тях, така и за конкурентите им. Искрено се надяваме, че нивото, което поддържа и развива Български награди за уеб, е полезно за уеб и подпомага излъчването на най-добрите проекти. Те, от своя страна, вдигат нивото на бранша и го правят конкурентен.
Конкурсът е добро начало за нови контакти, за разширяване на популярността, както на агенциите, така и на брандовете, с чиито уеб проекти се участва.

Очаквате ли някакви изненади в издание 2011 на конкурса?
Днес освен качествено онлайн присъствие, основно чрез уеб сайтове, компаниите осъзнаха и необходимостта от ефективна онлайн комуникация. Ето защо в последните две години развиваме конкурса откъм категории основно в онлайн комуникацията. Онлайн маркетингът и рекламата присъстват в частта „Професионални награди за уеб“ с няколко нови категории. С това вярваме, че обхванахме всички аспекти на уеб.
И в тази връзка, може би именно в тези категории, ще има значителна динамика. Уеб медиите се развиват също много агресивно и техните категории ще бъдат много любопитни за наблюдение. Отделните браншове все по-активно присъстват и комуникират в интернет – така че и там очакваме много по-силно участие в сравнение с 2010 година.

Предизвикателство ли е за вас да представлявате основната браншова организация на уеб компаниите у нас?
Отговорността  доминира пред усещането за предизвикателство ?. Българска уеб асоциация има своята история. Създадена е през 2004 година. Вече цели 7 години работи в посока развитие и обединяване на уеб бранша у нас. Смятам, че е белязала уеб историята на България с позитивни проекти и е основа и за бъдещи такива.
Горда съм да отбележа, че настоящият екип на БУА, визирам Управителния съвет и аз като негов председател, успяваме да овладеем и вземем отношение по всички актуални въпроси в уеб. Когато поехме асоциацията си поставихме няколко базови цели, които вече са факт:
  • Да работим в посока обединяване на уеб бранша
  • Да развиваме и утвърждаваме професионалния конкурс Български награди за уеб
  • Да работим активно с държавната администрация и лобираме за уеб бранша
  • Да развием партньорствата на асоциацията
  • Да разширим комуникационните си канали

Всички те са резултат на много упорит труд и всеотдайност. Лично за мен, БУА е кауза и проект, за който се грижа безрезервно. Надявам се, тенденцията за нарастване на интереса от страна на нови членове да продължава и занапред и асоциацията да бъде припознавана от все повече уеб компании у нас като обединяващото ги сдружение.

Регистрация в конкурса, можете да направите в уеб сайта:  www.webawards.bg

Пожелавам успех на всички, които ще участват в издание 2011!



Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент