eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търговия и продажби / Потребителски стоки / Гледна точка
//Търговия и продажби

Онлайн търговията: бърз и лесен източник на доходи или обмислено бизнес-начинание, зависи от само вас

Интересна част от стопанската икономика се оказва онлайн търговията. Оказва се, че хем излиза доста по-евтино от класическата разновидност на търговския процес, хем е доста по-лесно и бързо: трябва ви само един компютър и достъп до интернет.

Май обаче хич не е така. Ако искате да имате успешен и ренатабилен онлайн магазин, трябва освен да се съобразявате с правилата на класическата търговия (маркетингова политика, спазване на управленски принципи, предвиждане на разходи и очаквани приходи, стриктна счетоводна отчетност и тнт),както и серия специфични за дигиталната индустрия фактори. Ако пренебрегнете тези два компонента, рискувате да се провалите безславно, а и да загубите немалка сума пари.

Безспорно разходите за онлайн магазин са по-малко, докато въпросният е едва в началото на развитието си (надяваме се, успешно), спрямо да речем текущите инвестиции, които изисква един нормален магазин, в който да предлагаме стока. Логиката, която се следва и при двата бизнеса, не е кой знае колко различна.

За стандартен магазин плащаме наем, за онлайн магазин - хостинг.Колкото повече посещения, клиенти и продажби, толкова по-голям разход. Така че е добре да си наемете собствен сървър за по-голяма сигурност и конфиденциалност. В крайна сметка, информацията е пари.

Друг общ фактор, е че и двата вида магазина изискват поддръжка, която струва пари, така че не е зле да си предвидите в бюджета перо разходи за разработка на сайта, отстраняване на бъгове, усъвършенстване на онлайн магазина, за да сте в крак с конкуренцията и с желанията и нуждите на потребителите.

След като сме подсигурили материалната и, респективно, дигиталната база, идва ред на стоката, която ще се предлага. Тук по-добър паралел се получава между онлайн и разносната търговия. Общото:  закупуване на стока, разговори с партньори, реализиране на продажби, подсигуряване на логистиката и респективните доставки. Тук големият разход, специфичен за този тип търговия, е за върнати пратки и рекламации.

Друг интересен момент е, че растящото влияние на социалните медии върху дигиталната среда наложи нови правила и изисквания във всяка една сфера на виртуална активност в мрежата. Това рефлектира и върху онлайн търговията в немалка степен, задължавайки я да стане максимално социално анагажирана. За да имате успешен бизнес е задължително изискване освен да сте с една крачка пред конкуренцията, но и да поддържате непрекъснат контакт с клиентите. Така че, предвидете си лице, което ще се заеме с тази нелека задача, да е на разположение 24/7.

Тук идва и следващия фактор, който трябва да се вземе под внимание: промоция на магазина, тоест потребителите трябва не само да разберат за вас, но и да решат да се възползват точно от вашите услуги. За да се насочат към вас, клиентите трябва все пак да могат да ви намерят в огромното море от информация, наречено интернет. Тук на помощ идва т.нар.SEO или оптимизация на търсещите машини. Последните изследвания твърдят, че около 80%  от продажбите на магазина се генерират от доброто позициониране на сайта в търсачките.

Други инструменти да запознаем потребителя с нашата дейност са горе-долу стандартни маркетингови начинания като промоции, банери, реклама с платени препратки, както и изпращане на т.нар. информационни бюлетини или Newsletter. С последния инструмент трябва да се внимава, тъй като по своята същност представлява разпращане на мейли до потребителите Ви с актуални промоции, и вместо да си направите услуга, можете да си направите сами черен PR онлайн, като досадите с натрапчивото си присъствие. Пък и не е необходимо сами да се заемате с тази задача, конкурентите ви несъмнено ще се възползват от всяка ваша слабост за да се нахвърлят върху вас със злостни коментари по комуникационните канали, целящи да ви дискредитират в очите на потребителя.

От казаното дотук се налага изводът, че най-подходящите хора, които да се заемат с оналйн търговия са или такива, които са се занимавали с класическа търговия или бизнес, или хора с опит в уеб дизайна, разработката на уеб сайтове, оптимизацията на сайтове или онлайн маркетинга, и разбира се хората с пари. Бодрите ентусиасти, които се заемат с онлайн търговия без опит и ясна представа за икономическата реалност в тази сфера, трябва да вземат под особено влияние гореописаните фактори и  да са готови да се учат много бързо, тъй като тази индустрия са развива и променя буквално ежесекундно и който не успее да навакса, рискува да загуби и пари и вложеното време и накрая да се провали.

Още интересна информация по темата можете да намерите тук.

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент