eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Социални медии / Агенции / Новини
//Социални медии

Блоговете привличат все повече инвестиции

Блоговете привличат все повече инвестиции
Една майка-блогърка (momblogger) с лоялна аудитория, определена ниша и критични прозрения в нейната онлайн общност притежава ценни активи, които биха били от голяма полза за брандовете. Това смята консултантът по социални медии Ким Молдовски в публикация на Medipost. В миналото, когато повечето майки считаха блоговете за хоби, те свободно споделяха своите аудитории и идеи. Днес, когато мнозина от водещите влиятелни онлайн майки виждат усилията си като работа, нещата на игрището са се променили доста, посочва Молдовски.

Много компании с прогресивно мислене вече наемат блогъри. Така, техните действия излизат отвъд предлагането на продуктови мостри, платени отзиви или реклама в самите блогове. Водещи фирми си партнират професионално с тези майки с цел по-добре да използват техните таланти и знания. Причината? Прогресивно мислещите майки-блогърки търсят сами този тип партньорство, осъзнавайки, че те не могат да си плащат ипотеката, или дори блог хостинг таксите, с безплатни мостри на зърнени храни.

Наемайки блогъри, брандовете изпращат силно послание в подкрепа и признаване на добавената стойност, която един вътрешен за дадена общност човек придава на конкретни рекламни кампании или по-мащабни усилия със социално-медийна насоченост.

Когато Conagra Foods домакинства своя безплатен уеб-семинар (уебинар) тип „отново-на-училище“ представящ продуктите на компанията, тя ангажира няколко уважавани майки от социални медии като хостеси. Наличието на тези майки и постовете в техните блогове в подкрепа на събитието придава допълнителна стойност на усилията, коментира Молдовски. "Ние им заплатихме за отделеното време за промоциране на нашия уебинар чрез публикации в сайта им, раздаване на награди-продукти и вербална реклама", казва Сю Бърк, която е PR мениджър и социални медии в Conagra Foods.

Меган Франсис, гласът стоящ зад The Happiest Mom, си партнира с различни компании в няколко инициативи. Наскоро тя участва като платен експерт-родител в кампанията Good Nites. Нейните отговорности там включваха писане на статии, мнения и отговаряне на въпроси на родители към сайта. Това което тя харесва в тази инициатива, в добавка към заплащането, е директната подкрепа на бранда за дейността й чрез реклама онлайн и офлайн, вместо да очаква блогъри да генерират трафик към сайта й.

Тя препоръчва този вид подход, подкрепян от брандовете, защото той има предимството да фокусира PR усилията към точния човек, а не просто да ориентира потребителите към блоговете, просто заради статистиката. "Само защото блогът се чете добре не означава автоматично, че блогърът се ползва с доверие - особено ако хората посещават сайта само за да се включат в игри с дребни награди или да водят полемики," казва Меган. Тя съветва да се оглежда качеството на съдържанието, читателския отзвук, усилията на социалните медии като цяло и участията в минали проекти като надеждни показатели, които помагат за оформяне на впечатлението за конкретен блогър.

Ангажирането на блогъри може обаче да надхвърли простото предоставяне на съдържание. Одри МакКлелънд от MomGenerations смята, че когато брандове плащат на блогъри да работят с по-широки, дългосрочни проекти, това задълбочава връзката, за разлика от еднократните постове или коментари. При по-големи проекти, "човек наистина се чувства като професионалист, като част от екипа", обяснява тя.

В скоро време Одри МакКлелънд ще поеме ролята на платен говорител въз основа на образованието си в областта на модата и козметиката. Тя съзнава колко е важно да се намери блогър, пасващ на нуждите на бранда, към гласа му или ключовите му послания. "За да създадем автентичен глас, да го овладеем и да го изкараме на сцената, е важно да работим с блогъри, споделящи нашата страст и стремеж към успехи", казва Одри.

Блоговете обаче могат да бъдат полезни и зад кулисите. Така както при фокус-групите в реалния живот се предлагат финансови стимули за участие, същото е възможно и при онлайн фокус- групите. Но майките, които са активни в целевите ви социални пространства могат да бъдат нещо повече от обикновени участници, те могат да бъдат и партньори. Тези майки могат да помогнат при изнасянето на нови продукти на пазара и в нови медийни кампании или да планират първокласни блогърски сборища, включващи най-добрите съвременни практики.

Много майки, навлезли в социално-медийните пространства по лични причини, сега стоят там по професионални такива, допълва Ким Молдовски. Напредвайки към следващото ниво в социално-медийната им кариера, те притежават уменията да подпомогнат усилията в пропагандиране на брандовете онлайн.


Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент