eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търговия и продажби / Потребителски стоки / Новини
//Търговия и продажби

Продавачи бързат да си отворят „ черни магазини ”

Продавачи бързат да си отворят „ черни магазини ”
Вериги супермаркети включително Tesco, Asda и Waitrose се регистрират за два пъти по-голяма складова площ за да посрещнат плануваните си продажби по интернет.

Собствениците на магазини за хранителни стоки се отдръпват от идеите за големите магазини, насочвайки силите и средствата си към виртуалните магазини. Очакванията на специалистите са, че това няма да намали оборота на магазините, а ще доведе до по-голямо закупено виртуално пространство от тяхна страна.

Основните супермаркетите - включително Tesco, Asda и Waitrose - тази година ще се ангажират с удвояване на интернет пространството на дистрибуторските центрове, известни като черни магазини, според Jones Lang LaSalle - агент недвижими имоти. Около 1,8 м. кв. фута складови площи е отделена на тъмните магазини, но се очаква да се увеличи, тъй като онлайн пазаруването трансформира търговията на дребно.

Предвижда се интернет мрежата да бъде превърната в бойно поле между собствениците на новите " черно магазини " през 2014. В петък Morrisons най-накрая стартира своя онлайн услуга в партньорство с Ocado. Съперничещите си нови супермаркети се съревновават да привличат купувачите с услуги като "доставка в същия ден" и удобни такива, като " click and collect ". 

Morrisons и Tesco бяха едни от първите търговци обявили край на "надпреварата за пространство" помежду си. Това се случи миналата 2013 година след като признаха, че големите магазини са понесли финансови щети поради online пазаруването от по-малки и добре организирани магазини.

Online продавачите се смята че са изиграли важна роля в битката за клиенти през коледните празници. Според данни на Verdict 15% от продажбата на хранителни стоки в UK на стойност £900 е била закупена през четирите дена между 20 - 23 Декември, в сравнение с миналогодишните 5,5% (през 2013).  Очакванията на Verdict са, че 6% от продажбите на хранителни стоки ще бъдат направени онлайн през тази година, според  IGD през следващите 5 години се очаква тази статистика да се удвои – т.е. до £13bn.

Значението на интернет магазините за нехранителни стоки тази Коледа е била подчертана от John Lewis и Next, който обявиха двуцифрено увеличение на продажбите през интернет за периода на празниците.

Andy Stevens старши анализатор на дребно към фирмата за маркетингови проучвания Verdict казва "Черните магазини дават по-голяма свобода и правят интернет пазаруването по-подходящо за повече хора отколкото, когато стоката трябва да бъде закупена от магазина." Waitrose ще удвой броя на продажбите си, веднага щом отвори втория си dot.com в центъра на Лондон тази есен. Tesco се очаква да отвори своя седми "черен магазин" в Didcot, Oxfordshire, по късно тази година. Най-големият online хранителен магазин на Великобритания отвори два "черни магазина" през 2013 и заявиха че търсят варианти за разширяване. Най-новият им център в Erith, Югоизточен London може да обработва 4000 поръчки на ден и предлага 30 000 различни артикула, т.е. 50% повече. Сайтът е разработен да помогне на Tesco да стартира своята кампания "доставка на същия ден" - услуга предлагана вече в Asda и Ocado.

Asda отвори дистрибуционен сайт dot.com в Nottingham, миналата пролет, добавяйки към "черните магазини" Leeds and Enfield. Sainsbury's заявиха че ще отворят своя "черен магазин" Bromley-by-Bow, east London, през следващите няколко години.

Търговците на дребно са принудени да си отворят нови "магазини на черно", защото поръчките до домовете са коренно различни и изискват различен тип транспортиране.  Jon Neale, UK главата на научните изследвания за Jones Lang LaSalle, заяви че увеличения брой магазини е не само с нарасналия брой хора купуващи онлайн, но и с концентрацията на пазаруващите в конкретни области.

"Ръстът на интернет пазаруването е за променящия се характер на търсенето. Тази тенденция е по-силно изразена сред определени демографски области и не се разпределя равномерно в цялата страна," каза той.

По-подробно може да се запознаете със статията тук

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент