eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търговия и продажби / Бързооборотни стоки / Новини
//Търговия и продажби

На опашка за Blue Bottle Coffee в силиконовата долина

На опашка за Blue Bottle Coffee в силиконовата долина

Последният хит сред tech-хипстърите от Силиконовата долина на Сан Франциско се нарича Blue Bottle Coffee. Само по себе си, то представлява кафе приготвено в японски стил и се предлага във вериги кафетерии, за сега само и единствено в Щатите. Основана през 2002 г. от Джеймс Фрийман, компанията която открадна голяма част от феновете на Starbucks вече премина през втори кръг на рисково финансиране, усвоявайки 25,75 млн. щатски долара. Част от инвеститорите включват банковият гигант "Morgan Stanley Investment", който действа от името на няколко по-малки общи фонда.

От Blue Bottle заявиха, че размерът на инвестицията ще бъде използван изцяло за разширяване на търговската мрежа, усъвършенстване на хоу-хау практики, чрез обучение на персонала и последващо развитие на контрола на качеството.

Започвайки само с едно кафене, към момента веригата има действащи обекти в Сан Франциско, Ню Йорк и в следващите 12 месеца предстои откриване в Пало Алто, Манхатън, Бруклин, Окланд и Лос Анджелис.

Но, въпреки истерията по-топлата напитка, Blue Coffee имат далеч по-мащабни планове. Компанията има и друг сегмент за печалби, а именно - търговията на едро. Около 25% от всички приходи идват от продажбите на кафе на зърна.

Сред инвеститорите, които се включиха в първият кръг на финансиране за Blue Bottle, в края на 2012г. могат да бъдат открити някои от топ предприемачите на Силиконовата долина. Google Ventures, Index Ventures,True Ventures, съоснователят на Instagram Кевин Систром, съоснователят на Twitter Евън Уийлямс и скейтборд звездата Тони Хоук са част от всички инвеститори, който вложиха първите 20 млн. долара и привлякоха погледите и портфейлите на всички след тях.

Оказва се, че случайността никак не е виновна за успеха на Blue Coffee Bottle. Брайън Мийън, който е партньор на Фрийман е човекът, който пуска пипала и връзки дълбоко сред приятелите и познатите си по най-високите етажи в Сан Франциско.

Относно някои публикации в пресата за вниманието и клиентите, който Blue Coffee отмъква от Starbucks, Джеймс Фрийман казва:

"Ние трябва да сме им благодарни, понеже, ако не бяха те за проправят път за всички останали вериги след Starbucks, концепцията за ритейл кафетериите въобще можеше и да е съществува".

Фрийман категорично отбелязва, че конкурентното предимство на Blue Coffee Bottle е на първо място качеството, което да бъде достъпно за масова продажба. "Искаме клиентите ни да усетят вкуса на инвестициите, които правим", добавя той в едно от последните си интервюта.

 

 

 

 

 

Галерия
diners-coffee-blogSpan.jpg IMG_7001.jpg

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент