eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търговия и продажби / Потребителски стоки / Новини
//Търговия и продажби

Heineken и KFC скоро и в Етиопия ?

Heineken и KFC скоро и в Етиопия ?
Етиопия е предимно аграрна страна с около 94 милиона души население, което търпи чести засушавания и глад, с доход на глава от населението от малко над 100 долара на месец. Готова ли е за бира Heineken бира и KFC ?

Компаниите, които стоят зад тези глобални марки мислят, че това е възможно. Базираната в Амстердам Heineken планира да отвори пивоварна на стойност 127 милиона щатски долара в средата на 2014 г. в покрайнините на столицата Адис Абеба. Unilever - британско-холандската компания-гигант за потребителски продукти, обяви плановете си този месец, да открие завод в близост до Адис Абеба, който се очаква да произвежда перилни препарати като Omo например. Базираната в Луисвил компания Yum! Brands Inc, собственик на KFC, също обмисля разгръщане в Етиопия.

Като втората най-гъсто населена държава в Африка след Нигерия, Етиопия е единствената, която се откроява, споделя Брус Лайзел - главен директор на Yum! за новите африкански пазари. Той казва още: "Ние не искаме да отидем в страна, в която можем да изградим само четири или пет ресторанта. Ние искаме да навлезем на пазара и да изградим 50, 100. Нашият бизнес е в мащабната игра." Освен броя на населението, което привлича мултинационалните консуматорски марки, Етиопия е страна със стабилен икономически растеж, средно увеличен с 9,3% за последните четири години, според Международния валутен фонд.

Unilever твърдят, че се опитват да постигнат същия успех, както във Виетнам, където през последните 20 години те са инвестирали около 300 млн. долара и се радват на среден годишен ръст на продажбите от повече от 10% за марки като чаят Lipton и сапунът Dove. Както за Виетнам, така и за Етиопия, от компанията твърдят, че са взели решение за дългосрочна инвестиция. Unilever планират да разработят "всеобхватен бизнес с производството на потребителски стоки", както и мрежа от етиопски доставчици и дистрибутори.

Heineken направиха първата си голяма стъпка в Етиопия още през 2011 г., когато придобиха две държавни пивоварни - Harar и Bedele за 160 милиона долара. Новата пивоварна, която трябва да отвори врати това лято ще произвежда Харар и Bedele, както и Heineken, според местната преса, цитираща служители на фирмата.

Дори и да могат да си позволят бира и сапун, дали Етиопците наистина имат достатъчно разполагаем доход да се хранят навън редовно? Юм Лаял казва, че компанията е "много далече от натискане на старт бутона" за пускане на KFC в Етиопия. Те все още са на етап, в който изследват, за да намерят най-подходящия партньор и да видят дали този бизнес модел ще проработи.

Но компанията има причини да бъде оптимистично настроена, тъй като вече оперира в повече от дузина африкански държави на юг от Сахара - включително най-малко две - Малави и Зимбабве, които са дори по-бедни от Етиопия.

Източник: www.mashable.com

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент