eTimes Online Marketing News Logo

Търсене



BG Site 2014

Свободни работни позиции


Регистрирайте се

Като регистриран потребител ще получиш: пълен достъп до информацията в сайта, възможност да пишеш коментари, абонамент за ежедневни и ежеседмични обновявания на новини и статии, абонамент за свободни работни места по зададен критерии


Търговия и продажби / Потребителски стоки / Новини
//Търговия и продажби

Интернет потребителите в България станаха 3,5 млн.

Интернет потребителите в България станаха 3,5 млн.
В края на 2009 г. и в рамките на предстоящата Webit METRIX Conference, е-Академия направи проучване на интернет пазара в България, базирайки се на данни от Гемиус, Нилсен и Synovate.

Цифрите сочат, че към ноември 2009 г. интернет потребителите в България са достигнали 3,45 милиона, което представлява около 46% от населението на страната. За София интернет потребителите надхвърлят 68% от населението, за Варна - около 60%, за другите големи градове - над 50%.

За сравнение, през декември 2008 г. интернет потребителите в България са били 2,78 милиона, като само за една година са се увеличили с 24%.

Интересни са фактите, свързани с ръстовете по отделните сектори. Например стойностите за среднодневни браузъри за „Новини и информация“ сочат ръст от над 35% на база ноември 2008 спрямо ноември 2009 г.

За сравнително кратко време интернет потребителите в България се увеличиха драстично. През първото тримесечие на 2007 г. по данни на Евростат към Европейската комисия, интернет достига до едва 19% от населението на България, което за по-малко от три години прави ръст от около 250%. Предвид бързите темпове на развитие, брандовете в България все още се адаптират към новите форми за комуникация с потребителите в дигиталната среда. Комуникацията им е плаха, нетаргетирана и най-вече с много ниски инвестиции. По отношение на бюджетите, отделени за онлайн реклама пазарът е все още в своя инфантилен стадий, докато като потребители е съпоставим със сравнително развитите пазари на страните от Централна Европа“, казва Пламен Русев – председател на е-Академия и основател на интерактивната агенция design.bg.

Болшинството рекламни кампании все още опитват с инструментите на традиционния маркетинг да постигнат ефективност онлайн и това разбира се не дава почти никакви резултати.  На 10 Декември в рамките на Webit METRIX Conference (www.Webit.bg) маркетинг мениджърите на повечето от най-големите и средни компании в България ще имат възможност да чуят от едни от най-изявените европейски експерти от Synovate, Gemius и Nielsen, как могат да планират и оптимизират ефективността на рекламата си в интернет, как да ползват онлайн обществата за проучвания така, че да достигнат максимално ефективно до своите целеви групи в рамките на растящото интернет потребление в България“, добавя г-нРусев.

Webit METRIX Conference е част от  регионалните мероприятия в програмата на е-Академия. Наред с планираните обучения насочени към маркетинг, рекламни и сейлс специалисти на теми е-маркетинг, дигитални стратегии, използване на социалните медии за продажби, управление на репутацията онлайн, успешни тактики за електронна търговия и др., е-Академия има амбициозната програма да организира 8 събития през 2010 г. Повече информация от сайта www.Webit.bg.

е-Академи (www.e-acad.eu) е първият по рода си на Балканите международен образователен институт с правителствен лиценз за професионално обучение в областите  е-маркетинг, дигитални стратегии, електронна търговия и пр.

е-Академи цели в краткосрочен план работа с фирми в посока подобряване на способностите и знанията на съществуващите човешки ресурси. Като резултат от обучението в e-Academy дигиталните решения да станат все по-успешна и интегрирана част от бизнес развитието на фирмата.

Сподели:




Здравейте, Гост - Вход | Регистрация |
Абонирай се: Email абонамент RSS абонамент Facebook абонамент Twitter абонамент